Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design setu koupelnových doplňků.
Rajchl, David ; Buganská, Tamara (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je analyzovat a navrhnout set koupelnových doplňků za respektování funkčních, technických, technologických, estetických a ergonomických zákonitostí.
Tvořivost žáků při navrhování vlastních experimentů ve výuce přírodopisu
MARTINCOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce byl návrh badatelské úlohy z přírodopisu, v níž by si žáci mohli rozvinout svou představivost a tvořivost a navrhnout vlastní pokus. Za tímto účelem byla navržena úloha ověřující potřebnost vody pro rostlinu a způsoby jejího vedení rostlinným tělem. Potřebná data byla získána pomocí didaktického testu, který byl zaměřen na jednotlivé kroky charakteristické pro badatelsky orientované úlohy. Dalším cílem bylo vytvoření kódovacího nástroje, s jehož pomocí byly zjišťovány odlišnosti v autorském řešení jednotlivých žáků. Proto byl sestaven jednoduchý kódovací nástroj pro identifikaci a posouzení úrovně tvořivosti. Výzkum proběhl na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Do šetření byli zahrnuti žáci tří tříd sedmých ročníků a celkově se zapojilo 53 žáků. Z výsledků vyplynulo, že celková úspěšnost žáků v didaktickém testu byla 47,37 % a z pohledu samotné tvořivosti byla zjištěna průměrná hodnota 37,37 %. Z hlediska tvořivosti měli žáci v tomto výzkumu nejvyšší úspěšnost v originalitě navrhování pokusu bez znalosti pomůcek a také v elaboraci návrhu pokusu se znalostí pomůcek. Relativně dobrého výsledku dosáhli žáci také v elaboraci nákresu pokusu bez znalosti pomůcek. Naopak velmi nízká úspěšnost žáků byla zjištěna u schopnosti navržení dalšího řešení problému, a to jak z pohledu originality, tak i elaborace. Příčinou těchto výsledků mohla být náročnost vyplnění didaktického testu, ve kterém byl využit nasměrovaný typ bádání, se kterým někteří žáci nemuseli mít tolik zkušeností, což potvrdily i rozhovory s vyučujícími, kteří potvrdili, že prvky badatelské a tvořivé výuky do svých hodin zařazují spíše nepravidelně.
Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ
Horáčková, Klára ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivace
Autorskoprávní ochrana výtvarných děl
Zajíčková, Zuzana ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Shrnutí v českém jazyce Autorskoprávní ochrana výtvarných děl Tato práce se zabývá problematikou autorského práva se zaměřením na výtvarná díla a moderní podoby současného vizuálního umění. Obsahuje úvod do práva autorského, zejména zařazení do systému práva, vymezení základních principů a pramenů právní úpravy. Dále se zaměřuje na osobnostní a majetková práva autora včetně jejich konkrétních forem. Třetí kapitola pojednává blíže o právním vymezení výtvarného umění, včetně uvedení tradičních i moderních forem. Kapitola následující shrnuje prostředky právní ochrany výtvarných děl, a sice jak soukromoprávní, tak veřejnoprávní. Pátá kapitola předkládá právně filozofické zamyšlení nad ochranou umění ve veřejném prostoru, street artu a graffiti, jako svébytných uměleckých podob, které se dostávají do kolize s právy třetích osob. Šestá kapitola navazuje na kapitolu předchozí a zabývá se úpravou urbanistického umění (street art a graffiti) ve Francii. Sedmá kapitola analyzuje známé judikáty, týkající se sporů o výtvarné umění v našem právním prostředí. V následující kapitole se práce věnuje autorskému právu a jeho pojetí ve Francii, a sice historicko - filozofickému kontextu, definici autorského práva a podmínkám ochrany. Tato kapitola obsahuje také reflexi francouzské odborné veřejnosti nad budoucí podobou...
Jan Kotík 1916-2002 - monografie
Mladičová, Iva ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
1 Abstrakt Monografická studie "Jan Kotík 1916-2002" představuje v kontextu českého a evropského výtvarného umění šíři výtvarné a teoretické tvorby výtvarníka, teoretika, publicisty, pedagoga, který nesporně patří ke klíčovým osobnostem českého uměleckého dění 2. poloviny 20. století. Uměleckohistorické zhodnocení díla bylo založeno na soupisu výtvarného i teoretického díla a na zpracování rozsáhlé dokumentace uložené v Oddělení dokumentace Ústavu dějin umění Akademie věd ČR a v řadě soukromých archivů v Čechách a Berlíně. Při uměleckohistorickém hodnocení tvorby byla použita metoda organického propojení poznatků biografického a uměleckohistorického rázu s citacemi z autorových teoretických projevů, v kontextu obecnějších kulturních a historických okolností doby. Studie je členěna do kapitol reflektujících chronologii uměleckého vývoje Jana Kotíka: "Ateliér otce Pravoslava a období studia", "Se Skupinou 42", "Možnosti umění užitého", "Obraz-věc", "Berlínský pobyt" a "Návraty".
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Komparace právní úpravy autorského díla v České republice a ve Velké Británii
Mik, Petr ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Komparace právní úpravy autorského díla v České republice a ve Velké Británii Abstrakt Práce provádí komparaci právní úpravy autorského díla a jeho jednotlivých pojmových znaků v České republice a ve Velké Británii. Komparace je zasazena do mezinárodního a historického kontextu. Odpovídající prostor je věnován právní úpravě autorského díla v právních předpisech Evropské unie a související rozhodovací praxi Soudního dvora EU, která má bezprostřední vliv na podobu komparovaných právních úprav. Cílem práce je zjistit, ve kterých pojmových znacích autorského díla se od sebe srovnávané právní úpravy odlišují, zjištění odlišnosti popsat a zjistit, zda je v obou zemích poskytovaná obdobná ochrana výsledkům autorskoprávní tvůrčí činnosti. První část práce vytváří teoretický základ pro samotnou komparaci a zasazuje srovnávané právní úpravy do mezinárodního kontextu. Jsou zkoumány nejdůležitější mezinárodní dohody, které upravují autorské dílo na nadnárodní úrovni. Největší prostor je věnován především Bernské úmluvě a právní úpravě autorského díla právními předpisy EU. Druhá část práce provádí srovnání obou právních úprav autorského díla a identifikuje nejdůležitější pojmové znaky, které jsou dále detailněji studovány. Závěrečná praktická část práce provádí detailní srovnání pojmových znaků originality, druhů...
Originalita v právu Evropské unie a v právu Velké Británie
Bokůvka, Matyáš ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat a porovnat pojetí originality v autorském právu Evropské unie a Velké Británie. Pochopení problematiky funkčního znaku originality u autorských děl je důležité zejména z toho důvodu, že originalita symbolizuje fundamentální podstatu autorskoprávní ochrany, nicméně celosvětově je vnímána jako velmi neurčitý pojem, jehož výklad je problematický a nejednotný. Práce je tematicky rozdělena do dvou hlavních částí. První část uvádí čtenáře do autorskoprávního kontextu s důrazem na systematiku mezinárodního práva autorského a rozlišení angloamerického copyrightu a kontinentálního droit d'auteur. Práce se zároveň v první části věnuje problematice harmonizace autorského práva v Evropské unii, kde se právě tyto dvě doktríny potkávají a vytváří nejednotné podmínky na vnitřním trhu. V poslední podkapitole první části práce představuje autorské dílo jakožto předmět autorskoprávní ochrany. Ve druhé části už práce rozebírá přímo originalitu autorských děl se zaměřením na porovnání jejího pojetí v právu Evropské unie a právu britském. Práce zde vychází zejména z analýzy relevantních právních předpisů, stěžejní judikatury SDEU a britských soudů a z úvah de lege ferenda. V závěru se autor zamýšlí nad výzvami, které přináší rozvoj moderních technologií a vysvětluje potřebu...
Komparace právní úpravy autorského díla v České republice a ve Velké Británii
Mik, Petr ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Komparace právní úpravy autorského díla v České republice a ve Velké Británii Abstrakt Práce provádí komparaci právní úpravy autorského díla a jeho jednotlivých pojmových znaků v České republice a ve Velké Británii. Komparace je zasazena do mezinárodního a historického kontextu. Odpovídající prostor je věnován právní úpravě autorského díla v právních předpisech Evropské unie a související rozhodovací praxi Soudního dvora EU, která má bezprostřední vliv na podobu komparovaných právních úprav. Cílem práce je zjistit, ve kterých pojmových znacích autorského díla se od sebe srovnávané právní úpravy odlišují, zjištění odlišnosti popsat a zjistit, zda je v obou zemích poskytovaná obdobná ochrana výsledkům autorskoprávní tvůrčí činnosti. První část práce vytváří teoretický základ pro samotnou komparaci a zasazuje srovnávané právní úpravy do mezinárodního kontextu. Jsou zkoumány nejdůležitější mezinárodní dohody, které upravují autorské dílo na nadnárodní úrovni. Největší prostor je věnován především Bernské úmluvě a právní úpravě autorského díla právními předpisy EU. Druhá část práce provádí srovnání obou právních úprav autorského díla a identifikuje nejdůležitější pojmové znaky, které jsou dále detailněji studovány. Závěrečná praktická část práce provádí detailní srovnání pojmových znaků originality, druhů...
Osobnostní práva autorská
Wegschmiedová, Markéta ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Osobnostní práva autorská Abstrakt Práce po krátkém úvodu do problematiky autorských práv vymezuje základní pojmy pojící se s autorskými právy osobnostními a povahu autorských osobnostních práv. Poskytuje náhled na problematiku z různých úhlů pohledu, zaměřujíc se na přirozenoprávní povahu osobnostních práv a přirozenou povahu autorského díla, otiskující se do charakteru autorskoprávní legislativy. Práce dále nabízí srovnání dvou základních právních systémů autorského práva - systémů author's right a copyright, na kterých demonstruje stěžejní instituty a charakterizuje obě právní kultury z hlediska jejich typických znaků a klíčových odlišností. Upozorňuje přitom na skutečnost, že úprava autorských práv a zejména autorských práv osobnostních v pojetí jednotlivých států není zdaleka jednotná a vyskytují se významné rozdíly nejen mezi jednotlivými právními systémy, ale i uvnitř těchto právních systémů. Práce dále prezentuje autorské právo v platné české právní úpravě z hlediska systémového a pojmového vymezení českého autorskoprávního řádu a následně podrobně rozebírá jednotlivá osobnostní práva autorská. Významnou součástí práce je problematika originality coby jednoho z pojmových znaků autorského díla. Vysvětluje roli Soudního dvora EU na poli sjednocování evropského práva a prostřednictvím zásadních...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.